Frontlines Fuel of War

Frontlines: Fuel of War – tak zní název nového titulu od vývojářské společnosti Kaos Studios. Ta má na svědomí například nejznámější modifikaci Desert Combat pro hru Battlefield 1942. Nyní se ovšem přesunete do nepříliš vzdálené budoucnosti, kde docházejí tolik potřebné přírodní zdroje...více v zobrazit celé
Frontlines: Fuel of War – tak zní název nového titulu od vývojářské společnosti Kaos Studios. Ta má na svědomí například nejznámější modifikaci Desert Combat pro hru Battlefield 1942. Nyní se ovšem přesunete do nepříliš vzdálené budoucnosti, kde docházejí tolik potřebné přírodní zdroje.

Svět se totiž nachází v ropné krizi, zásoby této potřebné kapaliny jsou už opravdu malé a to zejména v oblasti Kaspického moře. Vznikají dva tábory – Aliance rudé hvězdy, kam patří Rusko a Čína, proti ní stojí Západní koalice skládající se z EU a USA. V roce 2024 však začne válka – rozpoutá se pekelný boj o poslední zbytky ropy, které se nacházejí v oblasti již zmiňovaného Kaspického moře, zejména pak Turkmenistánu a Kazachstánu.

Schovat se a zaútočit

Ve Frontlines máte jedinečnou možnost ovládat nejenom klasická dopravní a bojová vozidla (tanky, jeepy, helikoptéry), ale také několik druhů útočných a sebedestrukčních robotů na dálkové ovládání = droni. Za všechny jmenujme například vozítko schopné zničit nepřátelský tank, dále malou helikoptéru s raketami a v neposlední řadě také letadélko narvané výbušninou, které můžete odpálit na dálku! Všechny tyto bojové pomocníky můžete využívat pouze do určité vzdálenosti od místa ovládání (vás).

„Využijete ale i mnoha zbraní, trochu poupravených blízké budoucnosti – speciální sniperky, raketomety atd.”

U střeleckých dronů máte omezené střelivo, takže vyvraždění armády nepřátel jedním pomocníkem nebude možné. Nevýhodou zůstává fakt, že ve chvíli, kdy vy ovládáte robota jste snadným cílem pro všechny nepřátele a tak bude velice důležité, někam se šikovně schovat a až potom vypustit onoho zuřivého drona. Využijete ale i mnoha zbraní, trochu poupravených blízké budoucnosti – speciální sniperky, raketomety atd.

Také můžete shlédnout Gameplay video (01:36 minut).

Linie, revoluce?!

Malou revolucí je frontová linie (jak už z názvu Frontlines vyplívá). Pomocí zabírání různých checkpointů na mapě, které tvoří například muniční sklady, strážní věže apod., získáváte posun frontové linie ve svůj prospěch. Zabírání samotných bodů je jednoduché, stačí pouze chvíli stát na místě onoho checkpointu, který se nejdříve zneutralizuje a pak vám padne do rukou. Tento systém je použit v mnoha hrách, počínaje kupříkladu získáváním vlajek v Battlefieldu. Body poté zároveň slouží jako místo vašeho respawnu – místa znovuzrození v případě smrti. Ovšem i na nejvyšší obtížnost není zrovna nejlehčí umřít - nedokonalá AI tak trochu zamrzí, vaše postava toho na můj vkus totiž snese až moc!

Singleplayer část vás na nějaký ten čas tedy nadchne, nejedná se o nic převratného, ale několik hodin zábavy si dozajista užijete. Katastrofický příběh je sice poutavý, ale jeho pojetí je zase klasická střílečka, která ovšem nabídne i netypickou možnost dálkově ovládat různé mini-roboty. Čeká na vás celkem 8 misí, které na sebe plynule navazují a snaží se vás udržet „v pozoru“, abyste jen tupě neprocházeli mapami a nelikvidovali bezhlavě nepřátele.

Multiplayer

Obří lokace až pro 64 hráčů! V multiplayeru rozhodně nedostatkem místa trpět nebudete, ba naopak nutné bude využítí dopravních prostředků k přesunu na nepřátelské území. Ve vozovém parku naleznete takřka vše co v singleplayeru, včetně dronů. Nepočítejte ale s tím, že budete v roli univerzálního vojáka, na výběr budete mít ze 6 různých povolání, které jsou velice podobné právě Battlefieldu, kterému se tak trošku podobá celá hra.

„Nedokonalá AI zamrzí, zpracování hry však tento neduh částečně napravuje.”

Grafika a dabing

Technické zpracování hry je na vysoké úrovni a při nastavení veškerých hodnot na Ultra High se vám naskytne nádherný pohled na veškeré textury. Vše je pečlivě vymodelováno a hra tak drží krok s podobnými next - gen kousky, není však ani divu, protože využívá Unreal 3 enginu. Hudba a zvuky jsou taktéž velice kvalitní. Hru u nás pro PC distribuuje společnost CDProjekt, která se postarala o perfektní dabing a tak si celou tuto akci vychutnáte i s autentickým českým řvaním do vysílačky, ve stylu - „postupují, kryjte se!“. Frontlines: Fuel of War navíc rozeběhnete na průměrném herním počítači. Pokud ale nevlastníte PC tak nemusíte smutnit, jelikož máte možnost zahrát si tento titul také na konzolích PS3 a XBOX360.

Hra v podstatě nenabídne, až na drony a systému postupu linie, nic nového, ovšem pokud patříte mezi vášnivé hráče akčních FPS, tak vám ve sbírce určitě nesmí chybět a až vás omrzí singleplayer, můžete strávít několik hodin navíc u velice hratelného multiplayeru.

Tuto hru si můžete koupit u CD Projektu za cenu 999,-Kč.