Rainbow Six Vegas 2

Hra je postavena na novém Unreal 3 Enginu, takže je jasné že grafické pojetí hry je na velmi kvalitní úrovni, i když podle mého názoru vývojáři z tohoto enginu naprosté maximum nevymačkali, a to asi zejména kvůli hráčům se slabšími počítači...více v zobrazit celé

Hra je postavena na novém Unreal 3 Enginu, takže je jasné že grafické pojetí hry je na velmi kvalitní úrovni, i když podle mého názoru vývojáři z tohoto enginu naprosté maximum nevymačkali, a to asi zejména kvůli hráčům se slabšími počítači. V tomto druhém dílu se vracíte opět do města hazardu Las Vegas, kde máte jako elitní protiteroristický tým zneškodnit vzrůstající hrozbu terorismu, ovšem podíváte se i do Pyrenejí, kde proběhne váš výcvik či do státu Nevada. Hranice Las Vegas tedy občas překročeny budou.

Také můžete shlédnout video z této hry. (00:00 minut).

Dočkáme se taktiky?

V prvním díle Rainbow Six Vegas, který následoval po nepovedeném Lockdown jsme se zase posunuly o krok z taktické akce ke klasické střílečce a mnoho fanoušků tento posun znepokojil. Naopak mnoho hráčů jej uvítalo, protože schopnost taktizovat přeci jen nemá každý, ale každý si chce zastřílet a pobavit se u skvělé hry. Lidem, kterým taktické schopnosti nebyly z hůry dány, měli v prvních dílech Rainbow Six smůlu, protože stačila jediná chybička v přípravě akce (která byla opravdu nadlouho) a skončili s celým týmem postříleni za prvními dveřmi. Tyto hráče potěším, protože hra zůstává typově stejná jako jednička Vegasu, a tak sáhodlouhé taktické myšlení nečekejte. Podle mého názoru je ale tento posun od taktické akce ke klasické střílečce škoda, protože akčních her u kterých se musí přemýšlet ubývá a mohlo by se stát, že zanedlouho budou prvním příčkám prodejnosti vévodit hry typu opice, banán, opice, banán, opice sežrala banán- vyhrál jsem! Promyšlený způsob!

Ti z vás kdo hráli Call of Duty 4 Multiplayer jistě znají systém přidělování zkušeností (XP) za zabíjení nepřátel a mnoho dalších úkonů. Rainbow Six Vegas 2 tento systém nabídne také a ještě s několika vylepšeními. Za každé zabití nepřítele dostanete XP, a když dosáhnete maxima XP své hodnosti získáte povýšení na hodnost vyšší, což s sebou nese i bonusy v podobě nových zbraní, maskování, oblečení a mnoho dalšího (takto je to známo z CoD4). Dále je tu tzv. A.C.E.S. systém, ve kterém máte možnost získat různá ocenění v podobě medailí a válečných křížů, ale i další XP a zbraně například tím, že splníte přímo při hraní sérii úkolů, za které získáte CQB body a za ně v příslušném balíčku odměnu. Takže třeba CQB lvl 5 obsahuje úkoly jako: zabít nepřítele palbou naslepo, zabití oslněného nepřítele, zabití nepřítele zezadu a zabití nepřítele z velké vzdálenosti. Když tyto miniúkoly splníte, budete oceněni 750 XP a odemkne se vám plnění dalšího levelu CQB. Hra se těmito vylepšeními stává zábavnější, a jelikož nemáte ze začátku hry díky tomuto systému přístup k veškeré výstroji a výzbroji, tak vás nutí zábavnou formou hrát hru dál, aby jste si vystříleli vysněnou hodnost a získali tak vybavení opravdového elitního vojáka.

Výbava

Ze začátku samotné hry, když si volíte svůj nick pod kterým budete hrát, si můžete zvolit i pohlaví a samozřejmě vzhled vašeho hrdiny od toho jaký bude mít obličej, až po vousy anebo maskování obličeje. Když si toto zvolíte, můžete si dát před jméno prefix klanu, který lze v průběhu hry měnit podle libosti. Poté si svého hrdinu vystrojíte a vyzbrojíte. K dispozici máte obrovskou škálu zbraní. U sebe můžete mít najednou dvě primární zbraně (například samopal a brokovnici, přičemž druhou jmenovanou zbraň, jak je zvykem z jiných her, nenosíte jen tak někde v kapse, ale máte jí připevněnou na zádech, což přidává na realističnosti celé hry), poté jednu sekundární zbraň (kterou je vždy nějaká pistole od P99 až po Desert Eagle) a nakonec několik pomůcek, kterými jsou třeba granáty, slzný plyn, flashbangy, kouřové granáty nebo C4, která se hodí vždy a v každé situaci, kdy máte byť jen překvapit nepřítele za dveřmi. Pak si můžete svou postavu vybavit po stránce oblečení, které dodává spíše jen estetický dojem, ovšem hodně důležitý je armor. Ten určuje jak se bude vaše postava chovat ať už při rychlém běhu, nebo po zásahu nepřítelem. Armor si určíte samy, a to v několika krocích, kterými jsou tělo, ramení chrániče, chrániče předloktí a nakonec chrániče nohou. Podle toho jakou kombinaci těchto chráničů si navolíte, tak se charakter vaší postavy přibližuje buď k pohyblivosti nebo krytí, přičemž od každého místa, kam jdou dát chrániče, máte na výběr také mnoho druhů chráničů, což se dá uvést nejlépe na příkladu. Chrániče nohou nemusíte mít žádné, které vám poskytnou obrovskou pohyblivost, ale bohužel žádné krytí nohou, před chrániče jen na kolena, až po těžké taktické chrániče, které sahají od kolen až po nárt a poskytují vám obrovské krytí, avšak minimální pohyblivost (můžete dát třeba na jedno koleno těžké taktické chrániče a na druhé žádné). Když tedy budete hrát například za odstřelovače a budete celou hru někde ležet, kde vás nikdo nespatří a nebude po vás ani střílet, nebo se budete jen pomalu a opatrně bez jakéhokoli kontaktu přesouvat, pak nemusíte mít žádné chrániče, ovšem pokud budete členem úderného týmu, který čistí místnosti plné teroristů, je těžké brnění nutnou samozřejmostí.

Hrajeme si...

Hra samotná nabídne dva herní módy, a to příběhovou linii a lov teroristů. Oba tyto módy lze hrát jako obyčejný singleplayer, kde vaše kolegy ovládá počítač, nebo multiplayer co-op mód, kde se členem vašeho týmu může stát kterýkoli hráč z internetové či LAN sítě, což uvítá každý nadšenec co má doma více počítačů, nebo na internetu hodně hravých kamarádů. Hrát svou oblíbenou kampaň třeba s bráchou nebo kamarádem a domlouvat se při tom buďto přímo v reále, nebo přes nějaký komunikační program a potlačovat tak společně rostoucí hrozbu terorismu v Las Vegas či Nevadě anebo Pyreneích je opravdu zábava na dlouhé a dlouhé hodiny. Přímo ve hře pak máte spoustu možností jak ovládat svůj tým, a to všem jistě známými příkazy „otevřít a vyčistit“, „infiltrovat“ a mnoha a mnoha dalšími. Můžete také rozkázat týmu, aby vnikl do místnosti obývané teroristy třeba na laně ze střechy. Jednoduše řečeno, každému členovi týmu máte možnost dát příkaz , který po vydání rozkazu provede a jakmile ten rozkaz dáte a celý tým najednou vnikne za hřmotu, záblesků a kouře ze všech možných druhů granátů do místnosti z jiné strany, tak vězte, že nikdo koho jste předtím označili jako „eliminovat“ (například šikovnou kamerkou která se podvléká pod dveřmi), nemá šanci udělat naprosto nic! Můžete dokonce střílet zpoza nějaké překážky, ke které se budete tisknout zády.

Také můžete shlédnout video z této hry (00:00 minut).

Jsou zde i technologie, které vám hru posunou vizuálně zase o krůček blíže realitě, jako třeba rozostřené vidění při prudším pohybu myší nebo zásahu, pískání v uších, zamrzlý obraz po kouknutí se do záblesku z granátu či krystalově čistý a reálný zvuk, který je zejména u zbraní ztvárněn opravdu fantasticky. Soundtrack také není k zahození a budete si díky němu připadat jako opravdový elitní voják někde v americkém filmu. Jediné co bych hře vytknul, je velice dlouhá doba nahrávání jednotlivých checkpointů, které trvalo i na opravdu silném počítači nadměrně dlouho.

Závěr

Tom Clany´s Rainbow Six Vegas 2 vás vtáhne do děje a nepustí od klávesnice na dlouhých 5-15 hodin (dle obtížnosti), a i když přeci jen dohrajete kampaň, je zde ještě částečně zmíněný multiplayer, který zabaví na ještě déle. Osobně si myslím, že se koupě této hry rozhodně vyplatí, protože kvalita určitě nespadá do velkého podprůměru předchůdce Lockdown a dokonce i o krůček převyšuje první díl Vegas! Tak tedy Enjoy....